Każdemu z nas zależy na estetycznej i sportowej sylwetce. Niestety w dzisiejszych czasach czekają na nas kuszące pokusy. W każdej galerii handlowej są ulokowane bary szybkiej obsługi z produktami o niskiej jakości. Jedzenie ma kluczowy wypływ na wagę i stan naszego zdrowia. Dodatkowo korzystanie ze wszelkich udogodnień dolewa oliwy do ognia. Spędzanie wolnego czasu przed telewizorem, zamiast treningu na siłowni, co również przyczynia się do problemów z nadwagą. W tym artykule dowiesz się, od czego zacząć odchudzanie.

Jak schudnąć i zredukować poziom tkanki tłuszczowej?

 

1. Sprawdź swoje zapotrzebowanie kaloryczne

Aby schudnąć, należy najpierw wprowadzić deficyt kaloryczny. Polega to na dostarczaniu mniejszej ilości kalorii, niż potrzebujesz. Dlatego zacznij najpierw od sprawdzenia swojego zapotrzebowania kalorycznego. Możesz użyć do tego kalkulatora kalorycznego, weź pod uwagę, że wynik ten pokazuje Twoje orientacyjne zapotrzebowanie kaloryczne. Do liczenia kalorii niezbędny jest zakup porządnej wagi kuchennej. Po zważeniu produktu należy wpisać te dane do aplikacji, np. Fitatu.

 

2. Spożywaj odpowiednie ilości białka

Zalecana wartość spożywanego białka, to 1g na 10 kilogramów Twojej masy ciała. Jeśli zależy Ci na budowaniu masy mięśniowej, bądź nie chcesz jej redukować, jedz 1.5-2g.

 

3. Zadbaj o wysoką aktywność fizyczną

Intensywne treningi cardio spalają duże ilości kalorii. Aby zrzucić 1 kilogram tłuszczu, należy spalić 7000 kcal. Niestety głodówka niesie ze sobą poważne konsekwencje zdrowotne, dlatego optymalniejszym wyborem będzie spożywanie jedzenia w granicach normy. Głodówka nie ma sensu, lepiej nadwyżkę kaloryczną spalić porządnym treningiem. Wyjdzie to wam na zdrowie.

 

4. Unikaj słodkich napojów

Słodkie napoje są smaczne, ale przez wysoką zawartość cukru są to bomby kaloryczne. Dlatego lepszym rozwiązaniem będziesz zastąpienie tych napojów, napojami zero. Są one przepyszne, a dodatkowo nie tuczą, przez zawarte w nich słodziki typu aspartam.

 

5. Korzystaj ze spalaczy tłuszczów, tylko w ostateczności

Na rynku jest dostępny szeroki wybór spalaczy tłuszczu. Przed ich wyborem zalecamy przeczytanie opinii. Niektóre działają na zasadzie placebo, natomiast inne potrafią zdziałać cuda. Spalacze tłuszczu przyśpieszają metabolizm, hamują głód, a nawet podnoszą temperaturę ciała. Jeśli musisz z nich skorzystać, sięgnij po nie później. Gdy redukujesz już dłuższy czas i na przykład nie jesteś w stanie pozbyć się tkanki tłuszczowej np. z brzucha, wtedy korzystanie z takich suplementów ma sens. Najskuteczniejsze spalacze tłuszczu to: johimbina, clenbuterol, efedryna. Pomagają w odchudzaniu, ale niestety mogą wystąpić nieciekawe skutki uboczne.

 

6. Pro-Tipy, które pomogą Ci schudnąć

  • Zachęcamy do spożywania galaretek zero, dzięki zawartej w niej żelatynie świetnie zapychają żołądek i zwiększają uczucie sytości. Można też sporządzić taką galaretkę ze swojego ulubionego napoju zero, tu macie przepis – https://sylwetkaodkuchni.blogspot.com/2018/03/dietetyczna-galaretka-0-kcal.html.
  • Zadbaj o odpowiednią ilość snu.
  • Rób cardio, tego typu treningi spalają największą ilość kalorii. Regularnie odwiedzaj siłownie, uprawiaj sport. Korzystaj z usług trenera personalnego, który odpowiednio Cię zmotywuje do schudnięcia.
  • Pij odpowiednią ilośc wody, 1ml. wody na 1kcal. spożywanego jedzenia, lub 25ml. wody na kilogram masy ciała. Zalecamy picie jej 30 minut przed posiłkiem, co zwiększa uczucie sytości.